PRAKTIJK VOOR PODOLOGIE MARGRIET RAAIJEN





     home
     podoloog
     podoposturaal therapeut
     doelgroep
     klachten
     onderzoek
     behandeling
     tarieven
     adviezen
     oefeningen
     sandalinos
     FDM
     links
     team
     routebeschrijving
     contact




OEFENINGEN

Met de volgende oefeningen kunt u uw voetspieren en gewrichten versterken.

  • Loop dagelijks rondjes op uw tenen de kamer rond.
  • Loop dagelijks rondjes op uw hakken de kamer rond.
  • Ga op één been staan met uw knie licht gebogen. Strek uw handen naar voren en probeer uw evenwicht te bewaren. U kunt deze oefening eventueel uitbouwen door de ogen te sluiten.
  • Pak met uw tenen een zakdoek van de grond. Trek de zakdoek stukje voor stukje naar u toe. Verzwaar de zakdoek.
  • Draai regelmatig kringetjes met uw voeten naar binnen en naar buiten, bijvoorbeeld tijdens het tv-kijken.
  • Probeer de binnenrand van de voet op te trekken zonder uw tenen te krommen. Doe dit zittend op een stoel met de voeten plat op de grond.
  • Probeer de buitenrand van de voet op te trekken zonder uw tenen te krommen. Doe dit zittend op een stoel met de voeten plat op de grond.
  • Laat uw hielen op de grond staan en trek uw tenen op. Dan andersom: laat uw tenen op de grond staan en trek uw hielen op. Doe dit zittend op de stoel.
  • Ga op de grond zitten met gestrekte benen en trek beide voeten zo ver mogelijk naar u toe. Strek ze daarna zover mogelijk van u af.
  • Gebruik een massagerol voor uw voeten. Deze zijn in allerlei uitvoeringen te koop. Een massagerol kan ontspannend en stimulerend voor uw voeten werken.
  • Laat kinderen lopen met een tennisbal tussen beide voeten geklemd.